Op veel scholen krijgen mentoren, teamleiders en zorgfunctionarissen volop scholing over het succesvol voeren van (lastige) gesprekken. Vreemd genoeg worden conciërges, receptionistes, onderwijsassistenten en pleinwachten vaak overgeslagen. Zij smeren op zulke dagen de broodjes, of zorgen dat de telefoon netjes beantwoord wordt. Gek genoeg wordt er vergeten dat juist de OOP’er in veel gevallen degene is die het eerste contact heeft met een boze leerlingen, agressieve ouder of klagende buurman. Het is de OOP’er die de telefoon opneemt of mensen ontvangt bij de voordeur. In deze tweedaagse training gaan we de OOP’er eindelijk eens serieus nemen. Met een actieve, positieve en praktijkgerichte training, direct toepasbaar in de communicatieve contacten de volgende ochtend.
De praktijktraining vindt plaats in La Vie Meeting Center in Utrecht, op vijf minuten lopen van Utrecht CS. Parkeren kan in de parkeergarage direct onder La Vie. De trainingsdagen starten om 10.00 uur en duren tot 16.30 uur. Vanaf 9.30 staat de koffie voor je klaar.